Rocznik Pedagogiczny t. 44 (2021) Spis treści Strona tytułowa Od Redakcji Elżbieta Hałas,Floriana Znanieckiego idea uspołecznienia do altruizmu Krystyna Leśniak‐Moczuk,W kręgu socjologii wychowania Floriana Znanieckiego Przemysław Wechta,Warta ze współczynnikiem humanistycznym.Kulturotwórcze funkcje spożywania alkoholu na terenach nadrzecznych w Poznaniu Marek Budajczak,O nieoczywistościach relacji między olbrzymami a karłami – zamyślenia na marginesie filozofii kultury Floriana Znanieckiego Jolanta Sajdera,Relacje między wartościami społecznymi i ekonomicznymi w ujęciu socjologicznej koncepcji Floriana Znanieckiego Arleta Chojniak,Geneza i zarys psychologii kulturowej Floriana Znanieckiego Janusz Kawa,Wpływ koncepcji i teorii Floriana Znanieckiego na życie polskiej myślispołecznej w odniesieniu do osób starszych Marzena Buchnat, Sylwia Jaskulska, Barbara Jankowiak,Kształcenie na odległość uczniów i uczennic z lekką niepełnosprawnością intelektualną w czasie pandemiiCOVID‐19 w opiniach nauczycieli i nauczycielek Agnieszka Kozłowska,Edukacja ekologiczna w polskiej podstawie programowej Jamila Atamna,The Relationship between Homework and Motivation for Learning among Arab Elementary School Students in Israel Andrzej Ćwikliński,Depresja dzieci i młodzieży jako skutek problemów osobniczego i społecznego rozwoju Marek Derenowski,Wykorzystanie narzędzi pomiaru dydaktycznego jako przejaw nowatorstwa pedagogicznego w wybranych pracach dyplomowych Małgorzata M. Ptak, Mirosław J. Śmiałek,Personalna przestrzeń wewnętrzna w przywództwie edukacyjnym Mariusz Przybyła,Kształcenie zdalne – nieuprawniony entuzjazm czy pierwszy milowy krok? Mirosław Kowalski,Sprawozdanie z działalności Komitetu Nauk Pedagogicznych Polskiej Akademii Nauk w roku 2020 Alicja Hekmat‐Szał, Marlena Kaźmierska, Iwona Kukowka,Sprawozdanie z XXXIV Letniej Szkoły Młodych Pedagogów im. Marii Dudzikowej Pedagogika w Uniwersytecie. Konteksty–Koncepcje–Praktyki, 13–17.09.2021 r., Poznań–Obrzycko